Pravilno podijeljen zekat donosi Allahovo, dž.š., zadovoljstvo, čistoću imetku, njegovo osiguranje i uvećanje te čistoću od grijeha osobama koje ga propisno dijele odnosno izdvajaju iz svog imetka. Riječ zekat u arapskom jeziku ima značenje rasta i čistoće i ova dva značenja su prisutna u terminološkom značenju koje ono ima u šerijatu. Obaveza davanja zekata ustanovljena je Kur'anom, Sunnetom i konsenzusom islamske uleme. Način i postotak dijelenja od pojedinih vrsta imovine objašnjen je hadisom. Uzvišeni Allah, dž.š., kaže u Kur'ani’kerimu: „Iz njihove imovine pripadajuću obavezu uzmi – da ih time očistiš i urediš, i ti ih blagoslovi, jer tvoji blagoslovi su spokoj za njih, a Allah sve čuje i On je Sveznajući.”(Et-Tewba, l03).U drugom ajeti-kerimu Uzvišeni kaže:”Reci: „Zaista,moj Gospodar opskrbu obilnu daruje među Svojim robovima kome hoće,ali im i uskraćuje; što god vi utrošite,On će nadoknaditi,jer najbolji Opskrbnik On je!”(Saba,39). Muhammed s.a.v.s.je rekao: „Davanje zekata neće nikada umanjiti imetak.”
Za ispravnost zekata potreban je i iskren nijjet da se to čini u ume Allaha, dž.š. Zekat je obaveza koja se mora na vrijeme izvršiti i ne smije se odlagati. Zekat je propisan druge godine po hidžri prije nego što je propisan post ramazana. Grijeh onih koji ne daju zekat, a dužni su to izvršiti, najbolje nam opisuje Imami Buharija u svom Sahihu, gdje u poglavlju o zekatu posebno govori o grijesima onih koji ne izvršavaju obavezu zekata.Ibnu Abbas r.a.je izjavio da je muslimanima bilo poteško u duši kada je objavljen ajet: „…Bolnim stradanjem obraduj one koji prave riznice zlata i srebra,a ne troše ga na Allahovoj Stazi.I to onoga Dana kada će se u džehennemskoj vatri blago usijavati pa će im se čela,slabine i leđa njime žigosati: „To je ono što ste za se u riznicu sakupljali,a sada iskusite to što ste sakupljali.”(Et-Tewba,34-35) i da su govorili da otsada ne može niko ništa ostaviti u nasljedstvo svojoj djeci.
Jedna od dužnosti koju treba obaviti u mjesecu Ramazanu je sadekatu-l-fitr. I ove godine je u vrijednosti jednog obroka za pojedinca koji iznosi 7, 10 i 20 KM. Daje se sve do početka Bajrama.